Chcę gadAAĆ! – webinar
Kup dostęp do nagrania na 100 dni i materiały
Adresat:
- studenci pedagogiki specjalnej, wychowawcy, nauczyciele, specjaliści – pedagodzy (w tym pedagodzy specjalni), rodzice i wszyscy zainteresowani szkoleniem, którzy mają kontakt z osobami ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (użytkownikami lub przyszłymi użytkownikami AAC).
Cel główny:
- zdobycie informacji na temat komunikacji alternatywnej i wspomagającej, w szczególności w zakresie form AAC oraz kryteriów ich doboru.
Adresat:
- studenci pedagogiki specjalnej, wychowawcy, nauczyciele, specjaliści – pedagodzy (w tym pedagodzy specjalni), rodzice i wszyscy zainteresowani szkoleniem, którzy mają kontakt z osobami ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (użytkownikami lub przyszłymi użytkownikami AAC).
Kiedy?
- cały czas
Co zyskuje Uczestnik?
- wie, czym jest AAC i w jakim celu się je wdraża
- potrafi zidentyfikować złożone potrzeby komunikacyjne
- zna podstawowe formy AAC
- wie, jakie są podstawowe kryteria doboru narzędzi komunikacyjnych
- potrafi wyznaczyć mocne i słabe strony różnych narzędzi komunikacyjnych
- zna technikę modelowania
Program:
- czym jest AAC?
- dla kogo jest AAC?
- jakie są główne formy AAC?
- jak dostosowywać i dobierać narzędzia AAC do użytkowników?
- czym jest modelowanie i po co to robić?
Kto poprowadzi spotkanie?
Anna Jagodzińska
Pedagog specjalny. Ukończyła szereg szkoleń z zakresu rozwijania AAC, kurs terapii bazalnej oraz 3 – stopniowy kurs terapii behawioralnej i terapii ręki; w swojej praktyce wykorzystuje też terapię metodą Growth Through Play System. Pracowała jako pedagog specjalny w Stowarzyszeniu NA TAK. Obecnie pracuje w szkole podstawowej Uni-Terra w Poznaniu.
Halszka Janowicz
Prezes Fundacji Miś w Poznaniu, współpracuje z Niepubliczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Uni-Terra w zakresie tworzenia narzędzi komunikacyjnych. Ukończyła wiele szkoleń branżowych, w tym kilkanaście z zakresu AAC; nieustannie dba o swój rozwój; obecnie studiuje na kierunku pedagogika specjalna w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Pracuje jako terapeutka komunikacji alternatywnej i wspomagającej w Szkole Podstawowej Uni-Terra
Moderatorka - Ewelina Wilniewicz
Wicedyrektor Szkoły Podstawowej Uni-Terra w Poznaniu, koordynatorka zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i koordynatorka zespołu ds. opracowywania WOPFU i IPET-u, pedagog specjalny, logopeda.
Dziękujemy, że jesteście z nami.
Władze Wyższej Szkoły Uni-Terra