image
Slider

Absolwent studiów otrzymuje następujące kwalifikacje zawodowe:

  •  nauczyciel wychowania fizycznego,
  •  instruktor gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej,
  • specjalista (promotor) edukacji zdrowotnej,
  • trener personalny.

 

Program kształcenia na kierunku „wychowanie fizyczne i zdrowotne” uwzględnia tendencje zmian zachodzących współcześnie w dziedzinie nauk o kulturze fizycznej, nauk medycznych oraz nauk o zdrowiu, uwzględniając tradycje, z których kierunek się wywodzi. Plany i programy kierunku są zorientowane na potrzeby otoczenia społecznego, oświatowego, gospodarczego i sportowo-rekreacyjnego, w tym w szczególności rynku pracy w obszarze edukacji (kształcenia, wychowania, dokształcania i doskonalenia), sportu i rekreacji. Plany i programy kształcenia na kierunku „wychowanie fizyczne i zdrowotne”, na studiach pierwszego stopnia, przede wszystkim wychodzą naprzeciw zmianom, które dotyczą pracy nauczyciela wychowania fizycznego, trenera i instruktora sportowego, trenera i instruktora rekreacji i fitnessu, trenera sportu osób niepełnosprawnych, instruktora gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, a także współczesnych zadań i roli szkoły, klubów sportowych i rekreacyjnych, innych placówek i instytucji związanych z kulturą fizyczną, nowych uwarunkowań organizacyjno-prawnych i oczekiwań społecznych.

 

Dodatkowe kwalifikacje zawodowe absolwent uzyskuje dokonując wyboru specjalności:

  • trener / coach z wybranej dyscypliny sportu (dodatkowo uprawnienia instruktora sportu osób niepełnosprawnych),
  • instruktor / coach odnowy biologicznej,
  • menedżer / agent sportu.

 

Potencjalne miejsca pracy absolwenta:

  •  kluby i stowarzyszenia sportowe,
  • kluby i stowarzyszenia rekreacyjne i turystyczne,
  • publiczne, samorządowe i niepubliczne ośrodki sportu i rekreacji, a także promocji zdrowia,
  • ośrodki wellness i SPA,
  • boiska „Orlik”,
  • ośrodki wypoczynkowe (kolonijne i obozowe, pensjonaty i hotele),
  • ośrodki odnowy biologicznej,
  • fitness kluby,
  • przedszkola,
  • szkoły podstawowe,
  • placówki oświatowo-wychowawcze,
  • absolwent może także prowadzić własną działalność gospodarczą w obszarze kultury fizycznej, nauk o zdrowiu, edukacji zdrowotnej, promocji zdrowia.